Mitä ns. tyyppivikoja kiharoilla on sinun mielestäsi?

Kiharakerho ry:n keskustelupalsta

Valvoja: SannaS

Mitä ns. tyyppivikoja kiharoilla on sinun mielestäsi?

ViestiKirjoittaja Matti Okkonen » 17.09.2013 14:51

Minkälaisia tyyppivikoja sinusta kiharoilta saattaa löytyä luonteen ja terveyden osalta ja kuinka yleisiä ne on? Onko esimerkiksi arkuutta tai aggressiivisuutta joitakin asioita kohtaan, allergiota tai herkkävatsaisuutta?
Matti Okkonen

Re: Mitä ns. tyyppivikoja kiharoilla on sinun mielestäsi?

ViestiKirjoittaja KatiH » 18.09.2013 07:53

Hei, kevennyksenä voisin sanoa, että ainoa tyyppivika, minkä olen kiharoissa havainnut on se, että niitä tuppaa kertymään kotiin enemmän kuin yksi :D Kannattaa lukea kiharoiden jto, se on kattava paketti kiharasta, sisältäen luonteen arviointia monesta näkökulmasta sekä terveysasioita. En osaa ainakaan itse nimetä mitään yksittäistä "tyyppivikaa". No, epilepsia ehkä voisi olla sellainen, sitä rodussamme valitettavasti esiintyy.

KatiH
KatiH

Re: Mitä ns. tyyppivikoja kiharoilla on sinun mielestäsi?

ViestiKirjoittaja Matti Okkonen » 18.09.2013 10:44

Olen tuota JTO:ta tavannut, mutta mielellään olisin vielä keskustellut aiheesta, josko siihen olisi vielä jotakin lisättävää. Lähinnä siksi, että JTO:n ja käytännöntutustumisen jälkeen rotu vaikuttaa vieläkin lähestulkoon täydelliseltä. Jotakin ongelmia toki on tullut eteen, muttei mitään maata kaatavaa. Ja luonne vaikuttaa oikein mallikkaalta :)
Matti Okkonen

Paluu kiharakarvainen noutaja