Kiharaihmiset - keitä me olemme?

Kiharakerho ry:n keskustelupalsta

Valvoja: SannaS

ViestiKirjoittaja Sinitt » 18.06.2007 14:11

Jos nyt viimeinkin sais esittelyn tänne kirjoitettua.. :D

Elikkäs olen 25- vuotias nainen Oulusta ja oma kihara on ollut viime syksystä lähtien. Unto (Vilsan's Unik) muutti luokseni Ruotsista vähän alle 6kk ikäisenä. Aiemmin on ollut yksi kappale kultsuja.

Kiharoista ei ollut aiempaa kokemusta oikeastaan ollenkaan, mutta ihan loistava rotu ja seuraava kihara on jo haaveissa (vuosien päästä tosin). :)

Yritän laittaa kuvan Untosta tuohon Perheemme uusi jäsen- keskusteluun..
Sinitt

ViestiKirjoittaja asteroidi » 07.07.2007 19:18

Mekin voisimme esittäytyä...

Olen Susanna, omistelen kiharauroksen, joka uskoo :lol: nimeä Teri (Kulteen Asteroidi) tai ainakin silloin tällöin uskoo. Asustelemme keravalla, samassa asunnossa liikuskele myös aviomieheni ja 8 v tytär.

Olen aina haaveillut suuresta sorsa-saaliista, mies metsästää, suuria saaliita ei ole näkynyt.. joten hankin elämäni ENSIMMÄISEN NOUTAJAN Terin...Alkukoulutuksen Teri sai kasvattajaltaan, jotta saisimme paremmat mahdollisuudet suuriin saalis-määriin..
Viime vuosi meni sinilevän piikkiin, mut toivottavasti nyt jo jotain saadaan... Ensimmäinen \"räklä\" on ainakin saatu :lol:

Treenaamme Terin kanssan agilityä ja nomea, molempia kohtalaisella onnella.

Toivottavasti tapaamme jossain merkeissä [s_thumb]
asteroidi

ViestiKirjoittaja Pikkurouva » 08.07.2007 20:47

Tervehdys!

Kiharauros Kulteen Trumpetti tarttui mukaan SNJ:n kesäleiriltä, joten suorakarvaisten koirien perhe koki kihartumisen. Pari poteroa on jo ilmestynyt pihalle, omenapuuta on maistettu ja sisällä kukkamulta leviää ruukuista oudosti lattialle. Taitaa olla tyypillinen kihara. :mrgreen:

Penalta terkkuja kaikille tutuille. :wink:
Pari lättyä ja yksi käkkärä.
Pikkurouva

ViestiKirjoittaja Merski » 08.07.2007 21:00

Penalle terkkuja. Oli kyllä reipas koiran alku!
Merski

ViestiKirjoittaja TuulaN » 08.07.2007 21:06

Penalle terkkuja myös päivähoitajalta ja minulta.
Toivottavasti nähdään vielä tänävuonna kiharatapahtumissa [s_wave]
TuulaN

ViestiKirjoittaja laventeli » 08.07.2007 21:11

Pinja-tädiltä, Heta- ja Nelson-labuilta sekä emännältä paljon terkkuja Pikku-Penalle! Kasva isoksi, kiharaiseksi noutajapojuksi ja muista - kunnon kihara pistää flatit yms. 6-0 (\"Nelson-labu ja Julle-chessie on hännänkärjen ympärille kierrettyjä, Heta-muoria on sentään pakko kunnioittaa\", sanoo Pinja).
Elämä ilman nuuskuneniä, heiluvia häntiä ja "eihän me mitään"-ilmeitä ei ole meikeläisen elämää...
laventeli

Re:

ViestiKirjoittaja sp » 09.07.2007 12:57

Pikkuflatti kirjoitti:Penalta terkkuja kaikille tutuille. :wink:

[s_wave] Velipoika Nappi perheineen lähettää terkkuja!
sp

ViestiKirjoittaja Kehveli » 07.08.2007 21:03

Taas löytyy taloudesta kikkura! 5kk ilman kiharaa välillä...
Anatnaq Catrine de Ceya, tuttujen kesken Tyyra on muuttanut meille kultsupoika Kössin kaveriksi!
Eli esittelynä: \"vanhat\" kikkuraimmeiset varmaan muistaa Ulpun (Oak's Up-and-Up) ja remmin toisessa päässä Vahteran Seijan. Nyt tosiaan totutellaan yhteiseloon Tyyran kanssa [s_poing]
Kehveli

ViestiKirjoittaja Uuttulan Kiharat » 19.09.2007 07:57

Hei Susanna ja Teri (Kulteen Asteroidi)

Terihän on meidän Pimun (Kulteen Moeraki) poika. Ajatuksen kanssa kun keskustelua luin huomasin teidät.

Ei muuta kuin kovasti rapsutuksia sinne mammalta!

Mielelläni ottaisimme kuvia vastaan, jos vain pystyt laittamaan vaikka meiliin? Madde (Kulteen Andromeda) ja Pimu saatiin hienoon yhteiskuvaan kesällä Hyrynsalmella. :)
Uuttulan Kiharat

ViestiKirjoittaja beluga » 01.10.2007 14:55

Heips!

Maija Mölläri ja Rovaniemeltä ollaan.

Täsä kuusa meile nyt sitte siunaantuu yks kiharan vintiö, Curlicue`sin kennelistä. Parin viikon päästä hakemaan hauvavauva kotia, jotenka innola täsä ootellaan :)
Viimeksi muokannut beluga päivämäärä 26.07.2010 13:10, muokattu yhteensä 3 kertaa
beluga

ViestiKirjoittaja enrique » 02.10.2007 22:07

Hei!

Olen uusi kihara ihminen Iistä. Koira on ollut jo pienen elämäni aikana kymmenkunta ja tällä hetkellä on cavalier vanhus Kasperi ja kihara pentu Jose. Perheeseen kuuluu myös kaksi poikaa ja siskolikka. Tarkoituksena olisi Josen kanssa käydä kokeissa ja näyttelyissä. Tällä hetkellä tutustellaan kihara rotuun ja imetellään [s_conf]
P.S Hups nimi unohtui!!!! Olen siis Kirsi Lauri.
enrique

ViestiKirjoittaja Gustaf » 08.10.2007 09:56

Minä olen Tattarin Jennika, 22-vuotias tyttönen Merikarvialta. Isona minusta tulee metsätalousinsinööri. Omistan Cimramin Demonin eli Kustin. Kustia ennen minulla oli labradorinnoutaja Vihtori joka jäi vajaa kaksivuotiaana rekan alle :cry: Niinpä tilalle tuli kikkura enkä enää rotua vaihda! Kotoa löytyy myös 13-vuotias cavalieeri Dino (Golden Jelena Dino).

Kustin kanssa harjoitellaan noutamista ja verijälkeä omaksi iloksi. Ehkä joskus vielä päästään haavakoiden perään :grin:
Gustaf

ViestiKirjoittaja Todd » 24.10.2007 14:05

Tahan voisi mainostaa kivasti etta meita voi ihmetella sivuilla

http://www.miihkali.com

(joskin sivut viela keskeneraiset. Korjaus tullee parin viikon sisalla.)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Todd

ViestiKirjoittaja Olka » 27.10.2007 21:44

Sainpahan minäkin näin perjantai-lauantai uurastuksen jälkeen nettisivut alkuun :shock:

Löytyvät osoitteella:
http://www.freewebs.com/kiharakarva/

Lisään vielä sivuja ja kuvia.
Olka

Re: Kiharaihmiset - keitä me olemme?

ViestiKirjoittaja Reetta82 » 09.12.2007 10:05

Esittelenpäs itseni minäkin, palstalla olen kuitenkin jo kauemman aikaa kirjoitellut...
Nimeni on Reetta ja ikää 25 v. Ammatiltani olen taloushallinnon merkonomi ja työttömänä kärvistelen tällä hetkellä. Kihlatun kanssa asutaan Rovaniemellä ja perheeseen kuuluu koirien lisäksi pari akvaariota (67 litraa ja 375 litraa). Akvaarioihin hurahdin reilu vuosi sitten eikä loppua näy [s_spin] Perheessä olevat koirat ovat tanskandoggi neiti Ella (2v 9kk) ja kiharakarvainen noutaja ipana Napu (5kk). Kummatkin koiruudet ovat meille rotunsa ensimmäiset edustajat, aiempaa koirakokemusta on: villakoirista, basenjista ja sekarotuisista. Napun kanssa on suuria suunnitelmia kisatantereelle, mutta vain aika näyttää toteutuuko ne, paineita ei oteta [s_wiggle]
Kotisivut http://www.freewebs.com/ellanapu
Reetta82

ViestiKirjoittaja kirsikka » 14.01.2008 14:01

Olen täällä taustaillut jonkin aikaa; ja tuonne pentu puolelle jonkun kerran kirjoittanutkin. Mutta nyt en malta olla "ilmoittautumatta"!
Taustaa sen verran, että perheeseen kuuluu miun (33v.) lisäksi mies(37v.), tyttö 3.5v ja 1v.poika ja Lappeenrannassa asutaan omakotitalossa. Perheeseemme kuului pitkän aikaa, tarkalleen 13v7kk, miun ensimmäinen oma koira eli kultainennoutaja uros, josta jouduimme sairauden takia luopumaan vuosi sitten. Sen jälkeen oli ajatuksena, ettei koiraa tule ennen kuin lapset ovat
isompia... Mutta kummasti vain sitä alkoi koiraa kaivata ja kovien mietintöjen jälkeen tässä sitä nyt ollaan: pentu on varattu ja nyt vain sitten odotellaan ja toivotaan, että pentueeseen syntyisi meille sopiva uros:) Itse olen hoitovapaalla kotona todennäköisesti vielä aika pitkään eli siinä mielessä ajankohta on hyvä pennun ottamiselle. Mutta kyllä vähän jännittää miten yhteiselo lapsien ja pennun kanssa tulee sujumaan;);)
Ollaan miehen kanssa todella innostuttu rodusta vaikkei ollakaan "livenä" nähty kuin kaksi kiharaa (kiitos Jaanalle koirien näytöstä!). Rotu tuntuu ihan omalta luonteensa vuoksi ja ovathan nuo koirat myös aivan mahtavan näköisiä!

kirsikka elikkäs Minna
kirsikka

ViestiKirjoittaja hemahtava » 17.01.2008 21:49

Täällä ilmoittautuupi pienenpieni Penni poika (Caballus Black Panther). 10 viikkoa miehellä tulee täyteen lauantaina, eli uutukainen kiharan omistaja minäkin. Ensimmäinen hurtan alku minulla ja jännitys on kova, näinkö tuosta vielä viksu ja vilmaattinen komistus kasvaa.. Lisäksi kotona puuhailee Centti-kisu, jolle uusi tulokas ei ollut ihan niin mieluinen kuin emännälle :roll: Hauhon perukoilla siis asustamme ja minulla ikää 21vee. Nimi oli Heidi :grin:
hemahtava

ViestiKirjoittaja Merski » 17.01.2008 23:51

hemahtava kirjoitti:Täällä ilmoittautuupi pienenpieni Penni poika (Caballus Black Panther). 10 viikkoa miehellä tulee täyteen lauantaina, eli uutukainen kiharan omistaja minäkin. Ensimmäinen hurtan alku minulla ja jännitys on kova, näinkö tuosta vielä viksu ja vilmaattinen komistus kasvaa.. Lisäksi kotona puuhailee Centti-kisu, jolle uusi tulokas ei ollut ihan niin mieluinen kuin emännälle :roll: Hauhon perukoilla siis asustamme ja minulla ikää 21vee. Nimi oli Heidi :grin:

ai Hauholle on muuttanut kihara? [s_wow] :grin:
Asutaan täälä torvoilan päässä Hauhoa, ja jaloissa pyörii kaks kiharaa.
Merski

ViestiKirjoittaja hemahtava » 19.01.2008 10:10

Melko uusi Hauholainen minäkin, muutama kuukausi nyt kisun kanssa asusteltu. Keski-Suomesta tultiin joten paikkoja ei tiedä vielä ollenkaan, Torvoilan muistan joskus kuulleeni mutta muuten ei soita minkäänlaisia kelloja :lol: Me täällä Hattulan päässä ja pimeätä on! Mites muut alueen kiharat? Onko niitä? Vai joudutaanko pitämään vaan Hauhon kihara miittinkejä :grin:
hemahtava

ViestiKirjoittaja Merski » 19.01.2008 10:45

hemahtava kirjoitti:Melko uusi Hauholainen minäkin, muutama kuukausi nyt kisun kanssa asusteltu. Keski-Suomesta tultiin joten paikkoja ei tiedä vielä ollenkaan, Torvoilan muistan joskus kuulleeni mutta muuten ei soita minkäänlaisia kelloja :lol: Me täällä Hattulan päässä ja pimeätä on! Mites muut alueen kiharat? Onko niitä? Vai joudutaanko pitämään vaan Hauhon kihara miittinkejä :grin:

torvoilaan käännytään tuosta lahti-tampere tieltä. Hirveästi en alueen kiharoista tiedä, riihmäellä ainakin Tuula ja Maija kiharoineen. joku voi korjata.
Kohta starttaa auto kohti Riksua ja kennelmajaa.
Merski

ViestiKirjoittaja jukulaku » 31.01.2008 23:51

Heippa
Kiharaherrat Justus ja Laku asustelee isäntä perheen kanssa järvenpäässä.
Kikkura veljeksillä ikää on maaliskuussa 5 vuotta.
Perheeseen kuuluu aviomies, poika vauva ja minä Miia sekä akvaario kalat.
Kiharaiset kaverit ovat Häämörin kennelistä, Marja-Lealta.
Terveisiä vaan Marja-Lealle ja mukavaa kuluvaa vuotta 2008.
jukulaku

ViestiKirjoittaja Monsterit Oy » 02.02.2008 19:32

Päätinpäs nyt kirjoitella tänne!
Eli olen Emmi Merta ja asun vantaalla. Ikää on karttunut vasta 17 vuotta, eikä koiriakaan ole ollut kuin kuusi vuotta.
Asustan vantaalla perheeni kanssa, johon kuuluu isäni ja siskoni lisäksi kaksi karvaista otusta. Ensimmäinen koirani on Nero niminen petitti herra. Ei tietenkään sovi unohtaa perheen junioria, kiharaista Pojua (Caballus Astrakhan), joka kyllä näkyy ja kuuluu monien kilometrien päähän. :D
Pojun harrastuksiin kuuluu näyttelyt ja toko. Myöhemmin luultavasti myös canicross tai jokin etsintä laji, kiinnostuksen kohteina ovat tietenkin myös nuo nome jutut.
Koiraharrastusten lisäksi harrastan jalkapalloa ja satunnaisesti ratsastusta.
Monsterit Oy

ViestiKirjoittaja kirsikka » 27.02.2008 15:31

No niin, nyt olen sitten virallisestikin Kiharaihminen: Meidän kodin ONNI kotiutui sunnuntaina Nurmijärveltä meille :grin: Kiharan luonne on jo havaittu selvästi kiharaisemmaksi kuin kultsikan, pikku mies on kerrassaan valloittava persoona!
Tosin kaksi ekaa yötä olivat kaikkea muuta kuin valloittavia; Onni ulvoi ja mekkaloin lähes läpi yön [s_surpris Meillä kun ei nuo lapset ole koskaan valvottaneet niin olihan se jo aikakin saada vähän univekaa :wink: Onneksi muksut eivät reagoineet mitenkään yöllä Onnin konserttiin (ihme!!), siinä sitä oliskin ollut soppa kun koko lauma oltaisiin oltu hereillä...
Mutta viime yö menikin jo varsin hienosti eli ehkä mekin saadaan jatkossa nukkua.
Onni on sitä mieltä, että koko ajan olisi saatava olla lauman mukana ja (lapsi)portit ovat sille inhokki numero yksi. Pentuaitaus tulee kakkosena, mutta ehkä se on alkanut siihen jo tottumaan [s_yes]
Terveiset kaikille sisaruksille; niitähän riittää :lol:
kirsikka

ViestiKirjoittaja duubaduu » 29.03.2008 21:53

Moi vain...minustakin sitten tuli kiharaihminen Kaarnan(Kukkasen Vesipisara)myötä. [s_spin]
Viime kesänä kävin jo haistelemassa kiharatuulia kesäleirillä "väärän" rotuisen flatti nartun kanssa ja ensi kesänä tullaan sitten jo ihan oikean rotuisen kanssa mukaan.

Ennestään minulla on jo flatti narttu Lessa(Pepperment Sister Sarikei), jonka kanssa ollaan mejää harrastettu ahkeraan ja saavutettu jo yksi VOI 1 tuloskin. Tokoa ollaan kovasti harjoiteltu ja toivottavastipäästään, joku kerta ihan kisoihinkin asti. :D

Asustelen tällä hetkellä avomieheni kanssa Lievestuoreella, Jyväskylän kupeessa mutta pohjimmiltani olen Pohjois-Savolainen eli Iisalmesta kotoisin. Tällä hetkellä opiskelen Jyväskylän yliopistossa ympäristötieteitä.

Koiria olen harrastanut aktiiviesti nyt sellaiset seitsämän vuotta niin yhdistystoiminnassa kuin tapahtumia järkkäilessä.

Tulevaisuudessa Kaarnan kanssa on tarkoitus harjoitella mejää, tokoa ja nome ihan ahkeraan. :grin:
Mukava tulla joukkoon mukaan ja terveisiä Kaarnan sisaruksille Voitolle, Göstalle, Ollelle, Pantselle, Demille, Wonkulle, Simolle, Vepulle, Väinölle, Seljalle ja Onnille omistajineen!!!

T: Anu Laitinen, Kaarna ja Lessa
duubaduu

ViestiKirjoittaja Merski » 30.03.2008 10:27

duupaduu: Täälätä lähettelee terveisiä viime kesän huonekaveri nykyyään kera kahden kikkuran :)
Merski

EdellinenSeuraava

Paluu kiharakarvainen noutaja