Kiharaihmiset - keitä me olemme?

Kiharakerho ry:n keskustelupalsta

Valvoja: SannaS

ViestiKirjoittaja flat and go » 05.03.2005 10:36

.
Viimeksi muokannut flat and go päivämäärä 22.09.2010 15:08, muokattu yhteensä 1 kerran
-Täydellisinkin vastaus
synnyttää aina uusia kysymyksiä-
Kuva
flat and go

ViestiKirjoittaja Åsa » 08.03.2005 11:44

Esittäydyn nyt minäkin, vaikka harvoin tähän palstaan kirjoittelen, luen kyllä muiden viestit säännöllisesti. Eli minä olen Åsa, asun perheeni kanssa Karjaallla. Minulla on kolme koiraa, labbikset Emma 7v ja Ida 5,5v ja kihara Molli (FIN MVA BH HK2 Kulteen Okarito) kohta 4v. Lisäksi laumaani kuuluvat kaksi kissaa ja marsu. Vapaa-aikani menee koirien treenaamiseen ja lenkkeilemiseen. Harrastan koirien kanssa aktiivisesti eri lajeja, Mollin kanssa myös kilpailen. Suosikkilaji on haku. Molli on mukava harrastuskaveri.
Viimeksi muokannut Åsa päivämäärä 23.03.2005 23:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Åsa

ViestiKirjoittaja TuulaN » 11.03.2005 20:22

Hei kaikille!
Sainpas vihdoinkin minäkin aikaiseksi rekisteröityä ja kirjoittaa tänne palstalle.[s_thumb]
Minä olen siis Tuula Nummenpää Riihimäeltä ja Kiharakerhon sihteeri nyt toista vuotta.
Ensimmäisen kiharani hommasin 1988 ja sen jälkeen tulikin pari rottweileria. Nyt on taas kihara ja oikein kaksin kappalein, Hero melkein 4v ja Tane reilu 1,5v sekä taas uusi syrjähyppy, cockeri Fiina (sijoituksessa).
Olen nyt ensimmäistä vuotta myös SNJ:n hallituksessa.
Koirien kanssa käyn näyttelyssä jonkin verran ja tänä vuonna olisi tarkoitus jatkaa Heron kanssa viimevuonna hyvin alkanutta NOME-uraa. Myöskin TOKOa harrastan kotitarpeiksi ja muita kouluttamalla, sekä NOME-koulutuksia olen myös vetämässä Kanta-Hämeessä.
Toivotan kaikille aurinkoista kevättä.
TuulaN
TuulaN

ViestiKirjoittaja Lea ja Nappe » 17.03.2005 09:29

Heips, täällä liittyy joukkoon Nappe (Caballus Napoleon) ja mamma, Lea. Tasan 15 vuotta sitten (17.3.90) syntyi ensimmäinen kiharani Caballus Countryman, ja sen jälkeen onkin talossa ollut kihara. Toinen kiharani oli Caballus Out For A Game ja nyt riemastuttaa Naperontti kotona ja välillä naapurissakin.

Terveisiä kaikille Napen lapsille.
Lea ja Nappe

Hellurei Täältäkin!

ViestiKirjoittaja Todd » 20.03.2005 17:42

Kun kerran muut noin reippaasti esittäytyy niin kyllä mekin!

Täällä urisee Totti Vipulainen eli Todd (Curlicue's Trophy Hunter). Musta ja menevä ikuinen pikkupoika. Ikuinen siksi, ettei se kahden ja puolen vuoden iästä huolimatta ole yltänyt kuin 65 senttiin ja reiluun kolmeenkymmeneen kiloon :oops:
Sen sijaan Todd on hyvin pikkuvanha ja katsoo nenänvarttaan pitkin kaikkia, jotka sen mielestä eivät herran vaatimalle tasolle yllä (niin missä asiassa!?!). Toisaalta sillä on huumorintajuakin. Kun Mark-isi ajaa autoa ja alkaa ulvoa, ulvoo Todd takapenkillä sen mukana koko sydämestään... :lol:
Tämä seurueemme on sikäli sekava, että mamma Sanna (23v) asuu Kentissä ja Todd Markin(28v) kanssa Hetfordshiressä. Viikonloppuisin sitten tapaillaan piiitkien lenkkien merkeissä. Toddin "asioita" hoitaa Sanna, käytännön elämän kulusta vastaa Mark. Ja homma toimii!!![s_thumb]
Todd

ViestiKirjoittaja cimramin » 23.03.2005 15:17

Moikkelis vaan kaikille!

Olen Paula Sarkkinen ja asustelen Oulussa. Eka kihara tuli taloon v. 2000 ja se vei syrämmen siinä määrin, että olen ollut koukussa kikkuraisiin siitä lähin. Tällä hetkellä kotoa löytyy kaksi kikkura narttua, oma kasvatti eka pentueesta, eli Muru 11 kk (Cimramin Cranberry) ja lainanarttu englannista Tia 3 v (Springcurl Agneta). Näiden lisäksi löytyy yksi cavalieri uros, Xebastian 5,5 v (FIN & S MVA Jablen Xebastian).

Kikkuroitten kanssa on harrasteltu tai ainakin kokeiltu jos vaikka ja mitä, toko, agility, mejä, nome ja tietty näyttelyissä on kierretty aina ruotsia ja norjaa myöten. Kantanarttuni Kanelin kanssa tosin taidamme harrastaa myös taipumuskokeita... pieni ikuisuus projekti.. :wink:

Kaneli (Springcurl Keepthefaith) tuli englannista v. 2001 ja sillä on siis aloitettu kasvatustyö, jota olisi tarkoitus vielä jatkaakin. Tällä hetkellä Kaneli on englannissa näyttelykiertueella ja etsimässä uutta sulhasta Tian ollessa täällä minun luonani.

Oikein iloista kevättä kaikille!
:grin:
cimramin

ViestiKirjoittaja Erica » 12.04.2005 15:27

Täytyypä minunkin sitten esittäytyä koirani kera=)

Olemme Jenni ja Robin Turusta, 20 ja 4vee. Robin on oikealta nimeltään Kulteen Paihia. Aiemmin perheessämme on ollut kaksi kiharaa Häämörin Herrasmies "Fido" (1989-1996) ja Fin Mva Oak's Up-To-Date "Tupu" (1993-2003). Lisäksi laumaamme kuuluu äidin parsoni Miisa ja lukuisat pikku jyrsijät.

Robinin kanssa olen harrastanut eniten omatoimisesti tottelevaisuuskoulutusta ja sen lisäksi agilitya ja ratajuoksua. Tupun kanssa harrastin hyvällä menestyksellä näyttelyitä, agilitya, tokoa, rauniopelastusta sekä enon toimesta Tupu on myös Harrastanut paljon nomea ja mejää. Harrastuksistakin varmasti huomaa, että kiharani olivat hyvin eriluontoisia keskenään. Täälläkin on nuoremman kohdalla silloin tällöin tullut mietittyä olisiko kyseinen yksilö liian kova pala purtavaksi runsaasta aiemmasta kokemuksesta huolimatta.. Nykyään Robin on kuitenkin myös tottelevaisuudeltaan varsin kelvollinen kaveri, eikä enää aiheuta juurikaan päänvaivaa tempauksillaan.. =)
Erica

ViestiKirjoittaja sp » 10.05.2007 20:02

Oululainen nuori nainen. Kotieläimenä tällä hetkellä vain mies. :-P Yksi noutaja ollut aiemmin, kultainennoutaja, jonka kanssa touhuttiin omaksi iloksi kaikennäköistä. Sakemanni ja pari rottista ollut myös. Miehellä ollut ennen tapaamistamme tolleri metsästyskaverina. Nyt kiharan pentu haaveissa.

Edit. 18.6.

Meille on saapunut riiviö!! :grin:
Viimeksi muokannut sp päivämäärä 18.06.2007 16:42, muokattu yhteensä 1 kerran
sp

Moikka

ViestiKirjoittaja SARI LAMMI » 10.05.2007 20:38

Olikin vanhoja esittelyjä vuodelta 2005 jne...
Nyt 2007 Osku (Caballus Oscar) kohta seitsemän ja Rölli (Caballus Ukko Noah) täyttää neljä. Lammin lauma Tampereelta kaksi iki-vihreää aikuista ja kaksi herttaista teiniä. Lauma, joka valitettavasti usein kuuluu ja näkyy...
s&o&r
SARI LAMMI

ViestiKirjoittaja Todd » 11.05.2007 12:22

Hurja kun onkin vanhaa tietoa liikenteessa :shock:

Taalla on kanssa koko lauma vaihtunut paitsi mina, eli Vauhkonen. Koirana on talla hetkella kihara Miihkali eli Malanis Ranger ja isannan virkaa toimittaa jo parisen vuotta kuvioissa pyorinyt avokki Tommi. Niin nama kuviot vaan muuttuvat! Lisaa esittelyja kiharallisilta, jookos?

*Miihkali muuten saikahti pahanpaivaisesti eilen kun sen riekkuessa takan edessa oleva fire quard (joku suomennos tahan kiitos) kaatui kamalasti ryskyen. Koira-poloinen ei uskaltanut tulla olkkariin moneen tuntiin vaan palyili pelokkaana ovella vaikka mita yritin. Hyvin nukuttu yo takana, eika koira muista kko juttua enaa.*
Todd

ViestiKirjoittaja laventeli » 11.05.2007 21:24

Hmm, meillä ei lauma ole juurikaan muuttunut edellisestä esittelystä ikääntymistä lukuun ottamatta. Kundi-kissa sentään on uusi tulokas. Viiru-vanhuskin on edelleen hengissä.

Olisikohan se suomennos kipinäsuoja???

Tänään varmistui sekin, että haaveet kiharakasvattajuudesta saa jättää tuonnemmaksi ja seuraava laumaan tuleva kikkura ei siis ole oma kasvatti. Sääli... :cry: Nyt pitää vain jostain yrittää löytää Pinjan veroinen kihara, jolla laumaa voi sopivan tilaisuuden tullen kasvattaa ja sen myötä mahdollisesti myös uusia kiharoita kasvattaa! [s_yes] [s_conf] (kasvattaa ja kasvattaa - hauskaa tämä suomen kieli)

Mitä Pinjaan tulee: maailman ihanin kihara, juuri \"se koira\" meikeläiselle; nyt vain sitten keskitytään harrastamaan kaikkea kivaa yhdessä niinkuin tähänkin asti, mutta ilman niitä jossia...
Elämä ilman nuuskuneniä, heiluvia häntiä ja "eihän me mitään"-ilmeitä ei ole meikeläisen elämää...
laventeli

ViestiKirjoittaja Hilu » 11.05.2007 23:01

Meillä ei ole muuttunut kiharatilanne miksikään sitten viime päivityksen. Edelleen 1 kappaletta kiharoita talossa. Muun rotuiset ovat lisääntyneet, ja vievät vähäisenkin vapaa-ajan totaalisesti. Kaer-kokeisiin perehtyminen on vaan aikaa vievää puuhaa. Mutta jospa tässä innostuisi kiharankin kanssa vielä harrastamaan, kun noi astutuspuuhatkin saa heittää mielestään ainakin ensi joulu/tammikuulle asti. :evil:

Hei Laventeli, miksi olet luopunut toiveista saada Pinjan pentue?
Hilu

ViestiKirjoittaja vimpula » 12.05.2007 08:12

Meillä taas lauma on muuttunut ratkaisevasti.Ei niinkään lukumäärällisesti, vaan sisällöllisesti. Huhtikuussa -06 laumamme koki todella suuren menetyksen, kun kuningatar-Viima ja hänen uskollinen ritarinsa Sir Vili siirtyivät autuaammille metsästysmaille.Kuukauden päivät lauma oli eksyksissä, kunnes Madam-Ulpu ,kasvoi henkisesti siihen mallin .että voi ottaa lauman haltuunsa.Lähes vuoden lauma oli ikäänkuin vajaa, kunnes pääsiäisenä -07 meille muutti (onnekkaiden yhteensattumien vuoksi) 2-vuotias baijerinvuoristovihikoira Tinttarallin Lulu.Ja näin oli meidän moni vuotinen haave toteutunut ,ja meillä oli oma baijerilainen...ja ah, minkälainen. Kiitokset ihanasta koirasta kuuluvat kasvattajalle ,Ritva Holopaiselle, joka malttoi luopua tästä suuremmoisesta koirasta.Niin ja se yksi paikka on siis yhä auki ja odottaa uutta \"Aamua\"...sitten joskus.
vimpula

ViestiKirjoittaja Maikku » 12.05.2007 08:51

Meidän lauma on muuttunut jonkun verran. Ihmismäärä perheessä on kasvanut esikoisen verran ja kihara vaihtunut nyt 9kk:seen narttuun. Jimistä jouduimme luopumaan pahan epilepsian takia viime heinäkuussa ja nyt kiharanpaikkaa pitää sijoitusnarttu Ava. Toisen kiharan kanssa hommat sujuukin jo vaivattomammin. :mrgreen:
Maikku

ViestiKirjoittaja cimramin » 12.05.2007 16:53

Melkoisen mullistuksen on kokenut meidänkin koirakaartimme. Olen siis Paula Sarkkinen ja Oulussa asustellaan edelleen.
Cavalierit ovat saaneet poistua kuvioista kiharoiden vallatessa kodin täysin. Tämän hetken saldo on yksi urttu, Denzel (softmaple cimramin jorneyman) ja kolme narttua: Muru (cimramin cranberry), Yaya (springcurl persuasion) sekä Kaneli (springcurl keepthefaith). Kaneli tosin edelleen siellä englannissa, mutta kesällä tulossa vihdoin kotiin! JEE! Yhteisomistuksessa vielä Denzelin tytär Suyri (curlicue's cyriana), joka asustaa Anun luona. Eikä todellakaan ole niitä vapaa-ajan ongelmia! Vielä kun keksisi kuinka sitä vapaa-aikaa saisi vähän lisää...
Viimeksi muokannut cimramin päivämäärä 15.05.2007 14:34, muokattu yhteensä 1 kerran
cimramin

ViestiKirjoittaja laventeli » 12.05.2007 18:35

Ei tule pikku-Pinjoja, sillä lonkat olivat uusintakuvauksessakin B/D. Tänään oltiin hautajaisissa; siellä itkin itkuni ja hautasin mielessäni samalla myös saamatta jääneen Pinjan tyttären.

Nyt elämä jatkuu normaalisti: Pinjan kanssa mejäillään, nomeillaan, tokoillaan jne. On se vain niin mahtavan työintoinen koiruus!
Elämä ilman nuuskuneniä, heiluvia häntiä ja "eihän me mitään"-ilmeitä ei ole meikeläisen elämää...
laventeli

ViestiKirjoittaja Olka » 12.05.2007 19:02

Täällä uusivanha kiharaharrastaja Aija Joensuun läheltä. Eka kihara oli Olka, Absolutis Original Irish joka lähti sateenkaarisillalle lähes 13 vuotiaana puoli vuotta 15.5 vuotiaan kk saksanseisojavanhuksen jälkeen (varsinainen lintukoirien vanhainkoti, totesi aikoinaan eläinlääkärini!!!). Puolisen vuotta kiduin ilman koiraa, kunnes toukokuussa 2006 sain Oulusta Paulalta iki-ihanan sporttikihara DD:n (Cimramin Decora). Ja kiharakaveri DD:lle on odotuksessa...
Olka

ViestiKirjoittaja iiris » 12.05.2007 20:20

Heippa

Olen Iiris Kauppinen, kiharaharrastaja olen ollut kohta 12 vuotta. Asun Saarijärvellä mieheni Maurin ja kolmen kiharanartun kanssa. Oak`s Xanthippe HETA on 11 vuotta, Juhellus Jad Jemino JANNI 7vuotta ja Juhellus Kindred Spirit LILLI 3 vuotta. Mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan, muuttaa meille syksyllä Oulusta uusi kiharaneiti.

Iloista kesää kaikille toivottaa

Iiris, Mauri ja kiharaiset seuraneidit, joista yksi on hyvin työintoinen, kiitos Hilkan [s_thumb] ja Jorman :grin: järjestämän koulutuksen.
iiris

ViestiKirjoittaja Pirjo » 13.05.2007 23:00

Hauskaa kun tämä kierros polkaistiin taas käyntiin!

Minä olen siis Taipaleen Pirjo Helsingistä. Varhaiskeski-ikäinen, runsaasti kiroileva, 70-luvun diskomusiikista pitävä nouseva jousimies, joka on yksi \"Women Against Children Ladies Kennel Club\":in perustajajäsenistä. ;-)

Meillä kotona asustaa myös siippani Samuli, joka on hankittu jo ennen nykyisiä eläimiä. (Vuosia sitten edesmennyt labbisuros, Saku, oli kuitenkin se kaikista ensimmäinen ja paras ystäväni.) Jossain vaiheessa jotain on varmasti mennyt sekaisin, sillä mieheni on saanut ne hiukset, jotka on alunperin tarkoitettu minulle! Tähän joku tietysti voisi sanoa, että saithan sinä puolestasi ne säärikarvat, jotka oli tarkoitettu veljellesi...

Sisäinen mummoni tykkää ihan hirveästi kissoista ja tuoksupelargoneista. Ensin mainituista paikkansa johtoryhmässä ovat vakiinnuttaneet 4 eurooppalaiskissaa, Armas, Helmi, Ilona ja Unelma, iät 3-8 vuotta, painot 4-10 kg, Armaksen edustaessa suurimpia lukuarvoja. Jälkimmäisistä, eli pelakuista, tuoksullaan kotiamme sulostuttaa enää vain \"Graveolens\" ja \"Nutmeg\". Joukkokuolema kohtasi muita viime talvena.

Kihara esitellään viimeisenä siksi, että se on uusin tulokas. Torsti, eli Aristocurl´s Di Caprio on iältään 2-vuotias. Gentlemannin ja villikoiran risteytys. Äärimmäisen iloinen ja rakastettava, mutta yhtä kiero kuin korkkiruuvikiharansa. Vähintäänkin esikuvansa veroinen näyttelijä, suursnautserinartuksikin luultu. Parhaillaan harkitsen sen viemistä VTT:lle, josko ne saisivat siellä selvitettyä mikä se oikein on koiriansa. Tai no, toisaalta, ne varmaan pitäisivät sitä siellä kauhean kauan, eikä me täällä kotona osattais olla ilman sitä. Sitäpaitsi, ei ne sitä kumminkaan sais selvitettyä. Sen tarkoitus on varmaan olla täysi arvoitus.
Pirjo

ViestiKirjoittaja Uuttulan Kiharat » 14.05.2007 07:32

Hei kaikki!

Minä olen ollut sellainen hiljainen lueskelija, ei ole tullut juurikaan kirjoiteltua palstoille :) Mutta aktiivisesti olen seuraillut keskusteluja.

Meidän perheessä on tällä hetkellä 2 kiharaista, Pimu (Kulteen Moeraki) on ollut meillä noin vuoden verran. Uusin tulokas on Ilona ( Gypsy´s Soul Lindsay) joka on vasta 9 viikon ikäinen touhuaja.

Pari muutakin koiraa löytyy minun katraasta, suomenajokoira Jutta 10v. ja Itäsiperianlaika Wertti 1,5v. Edellämainitut tosin asuvat vanhempieni luona.

Eli kaikesta päätellen täällä metsästetään :grin:

Aurinkoista kesän alkua kaikille!

-Eveliina-
Uuttulan Kiharat

ViestiKirjoittaja TuulaN » 15.05.2007 13:29

Hei [s_wave]

Minä olen Tuula Nummenpää ja edelleen kerhon sihteerinä, nyt taitaa olla neljäs vuosi menossa. Ja olenhan minä myös kerhon NOME toimikunnan jäsen ja sihteeri [s_surpris
Olen myös edelleen SNJ:n ja Kanta-Hämeen hallituksissa sekä niiden muutamissa toimikunnissa.

Meidän lauma on muuttunut niin, että tällä hetkellä Tane kiharan lisäksi on Zasu klaini :twisted: , sekä tietenkin tytöt 13 ja 7. Mutta yksi kihara siis puuttuu. Onneksi vielä tänä vuonna on mahdollisuuksia saada täytettyä Heron jättämä aukko.

Hyvää alkanutta kesää ja paljon treeni-intoa ohjaajille, koiriltahan sitä löytyy ilman toivottelujakin :-P
Ja toivottavasti nähdään kesän tapahtumissa.

Tuula
TuulaN

ViestiKirjoittaja Mondu » 15.05.2007 20:16

Päivityksen paikka kai minullakin. Nyt ollaan siis päästy asustelemaan tänne Pirkkalaan (jonne tuossa aikaisemmassa esittelyssä olimme juuri muuttamassa) ja kovasti ollaan viihdytty. Perhe on kasvanut yhdellä kaksijalkaisella pojanviikarilla (nyt 1v.) ja viimeinen vuosi onkin mennyt kotona touhutessa. Töihinpaluuseen on enää kaksi viikkoa... :cry:

Pääsiäisenä meitä kohtasi suuri suru kun Mona-vanhus (kulnou) siirtyi ajasta ikuisuuteen 11-vuoden iässä. Nyt siis touhuilen Manta-kikkuran kanssa ja vietän samalla sitä ns. \"omaa aikaa\" lapsenhoidon vastapainoksi. Uusi koekausi on taas pyörähtänyt käyntiin ja kovat ovat suunnitelmat kesäksi.

Venäjänsininen Dali-kissa pitää edelleen Mantalle seuraa kotosalla. Ja jotenkin tuntuu, että yksi koiran paikka tuossa eteisen lattialla kaipaa täytettä, joten eiköhän siihen joku karvaturri jossain vaiheessa ilmesty. Tunnetusti en ole kovinkaan rotu-uskollinen, mutta se on varmaa, että noutaja se on! [s_thumb]

Kiharakerhon toimintaan olen myös sotkeutunut entistä pahemmin, nyt siis tarvikemyynnin lisäksi taitan kerhon lehteä.
Mondu

ViestiKirjoittaja KatiH » 16.05.2007 07:34

Pirjo: Mahtavaa kuulla, että muidenkin kotona on nähty kasvien joukkokuolemia. Meillä ne tuntuvat olevan arkipäivää - sekä talossa, että puutarhassa! :mrgreen: Puutarhassa epäilen koirilla olevan osuutta asiaan. Näköhavaintoja on mm. pienessä, viattomassa kirsikkapuussa roikkuvasta kiharasta... Mutta ne sisäkasvit?! En oikeasti tajua, kuinka joku saa pysymään hengissä muunlaisen viherkasvin, kuin anopinkielen tai jukkapalmun!

Päivitystä perheemme koiratilanteeseen. Vuonna 2005 talossa oli yksi kihara, cavalier ja affe. Niin nytkin, kihara on vain vaihtunut. Gunde lähti syksyllä koirien taivaaseen ja kiharanvirassa on Olga-tyttö, 2 vee.

PJ KatiH
KatiH

ViestiKirjoittaja Pirjo » 16.05.2007 08:40

KatiH: Puutarhan osalta kiharavioitukset ovatkin mitä todennäköisimpiä. Torsti ainakin saa mummolan pihassa hirveätä tuhoa aikaiseksi, puut ovat sille kaluttavia keppejä ja perennat mussutettavaa heinää, nurmikot kaivetaan kuopille alta aikayksikön. Sisäkasveina nuo tuoksupelargonit muuten ovat sikäli kiitollisia, että juuri sen sulotuoksun ja omintakeisen aromin vuoksi niitä ei yksikään meidän eläimistä syö. Pelargoneilla on hyvä ympäröidä niitä syötävämpiä kasveja, näin niilläkin on joku mahdollisuus säilyä ehjinä. Sisäkasveilla meillä on aina ollut ongelmana kissat. Ne syövät jukkapalmunkin raiskioksi ja pikkukissat käyttävät runkoa pystysuorana kiitoratana. Pahimpia sisäkasvien tuholaisia ovatkin mielestäni pikkiriikkiset kissanpennut. Kumma ettei niitä ole esitelty minkään kasvikirjan tuholaisosastossa. Nehän rikkovat myös ruukut ja pelaavat lopuksi curlingia mullalla!! Siihen verrattuna kiharan myyräntyöt kalpenevat. Yritin muuten käyttää jossain vaiheessa Torstia apuna maankääntämisessä kasvimaalla. Alku näytti hyvältä, sillä se alkoi heti tehdä työtä käskettyä. Pian kuitenkin valkeni, että sen oli tarkoitus kaivaa itsensä yhdestä nimenomaisesta kohdasta Kiinaan saakka. Ei puhettakaan, että se olisi vaihtanut kaivuupaikkaa säännöllisesti, jolloin tuloksena olisi ollut pikku kuoppa vieri vieressä. Lopputuloksena oli se, että koira oli poistettava alueelta pikapikaa ja itselläni oli maankääntämisen lisäksi vielä tolkuton onkalo peitettävänä.
Pirjo

ViestiKirjoittaja Bree » 18.05.2007 22:20

Taidanpa minäkin korkata tämän ketjun.

Elikkäs olen 26 vuotias naisimmeinen Kouvolasta. Koiruuksia on harrasteltu 13 vuotiaasta lähtien ja rotuja on käyty läpi melkoinen liuta, tärkeimpinä kultsu, dobberi, sakemanni, lapukka ja nyt tuoreimpana kihara.

Ja yhtään omaa poikaani kehumatta on se tuosta roturivistä selvästi paras.

Romeon hain junalla Oulusta. Pari vuotta sunnittelin ja katselin kasvattajia(+koiria) ja lopulta päädyin Paulaan ja vuoden verran odottelin pennun syntymää. Tuossa vuoden aikana vaihtui pennun sukupuoli tytöstä poikaan ja kovin tyytyväinen
olen. Romeo on komeaksi todettu ja ennenkaikkea toimivaksi, vaikka minä ohjaan ensimmäistä kertaa noutajaa sen rodunomaisissa treeneissä, ei koira anna mun mokien vaikuttaa oman työskentelyynsä.

Kihara on vaan aika ihana. [s_blush]
Bree

EdellinenSeuraava

Paluu kiharakarvainen noutaja